Single Family House in Granada / DTR_studio

first_imgShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/881103/single-family-house-in-granada-dtr-studio Clipboard Spain Projects “COPY” “COPY” Single Family House in Granada / DTR_studioSave this projectSaveSingle Family House in Granada / DTR_studio Save this picture!© Crisbeltran+ 31 Share ArchDaily Architects: DTR_studio Area Area of this architecture project ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/881103/single-family-house-in-granada-dtr-studio Clipboard Area:  740 m² Year Completion year of this architecture project center_img Year:  Houses CopyAbout this officeDTR_studioOfficeFollowProductConcrete#TagsProjectsBuilt ProjectsSelected ProjectsResidential ArchitectureHousesGranadaSpainPublished on October 09, 2017Cite: “Single Family House in Granada / DTR_studio” [Vivienda en El Paseo del Salón de Granada / DTR_studio] 09 Oct 2017. ArchDaily. Accessed 11 Jun 2021. ISSN 0719-8884Browse the CatalogWoodTechnowoodPergola SystemsWindowsMitrexSolar WindowMetal PanelsAurubisPatinated Copper: Nordic Green/Blue/Turquoise/SpecialCommunications2NIntercom – 2N® IP BaseSkylightsLAMILUXGlass Skylight FE Pyramid/HippedConcreteKrytonCrystalline Waterproofing – KIMWood Boards / HPL PanelsBruagWall Cladding – MDF Perforated PanelsStonesMikado QuartzQuartz Slab – ClassiqueFloorsFranken-SchotterFlooring Panels – Dietfurt LimestoneWindowspanoramah!®ah! CornerFittingsSaliceStorage Accessories – Excessories, Pull- outArmchairs / Couches / Futons / PoufsEmuSeating System – TamiMore products »Save世界上最受欢迎的建筑网站现已推出你的母语版本!想浏览ArchDaily中国吗?是否翻译成中文现有为你所在地区特制的网站?想浏览ArchDaily中国吗?Take me there »✖You’ve started following your first account!Did you know?You’ll now receive updates based on what you follow! Personalize your stream and start following your favorite authors, offices and users.Go to my stream Single Family House in Granada / DTR_studio CopyHouses•Granada, Spain Manufacturers: Cosentino, Cortizo, SANTOS, ABELLA, AC GALLERY, B-LUX, Pavisuelos, PierinelliAuthors:Jose Miguel Vazquez, Jose María OlmedoProject Manager:Javier RojasConstructor:Otero S.A.Rigger:Pablo BarcosArchitect In Charge:DTR_studioCity:GranadaCountry:SpainMore SpecsLess SpecsSave this picture!© CrisbeltranRecommended ProductsWindowsVEKAWindows – SOFTLINE 82 ADFiber Cements / CementsRieder GroupFacade Panels – concrete skinEnclosures / Double Skin FacadesAlucoilStructural Honeycomb Panels – LarcoreEnclosures / Double Skin FacadesRodecaRound Facade at Omnisport Arena ApeldoornText description provided by the architects. The house has a very relevant situation inside the city of Granada, located in the join between “Paseo del Salón” and “Paseo de la Bomba”. The position, between common walls, but at the same time like a separated object, because the adjoining plots have their free space towards our boundary, make our building into a urban referent.Save this picture!© CrisbeltranSave this picture!DiagramFollowing these premises, we have developed a proposal that join the composition, height and finishing that mandate the Old Town rules and at the same time, a new and contemporary image that this particular and unique position we think it should accommodate.Save this picture!© CrisbeltranTherefore, the façade of the house has a plinth that support the ground level windows, taking more height in the entrance door to emphasise it.Save this picture!SectionThe rest of the elevation are ordered following the vertical axes that the Old town rules obligate, but with little movements to improve the views and the natural light inside the rooms and to make a less fixed façade .Save this picture!© CrisbeltranThe cornice lines are marked with metal sheet , even in the party wall. This is a 4 façade house, and this is the way to emphasy it.Save this picture!© CrisbeltranThe house is developed in 4 storeys , connected by a lineal stairs sited parallel to a patio that orders the background of the house. The parking and the Laundry is located in the basement, and the two first levels are for the private area of the dwelling : the bed-rooms .Save this picture!© CrisbeltranIn the highest storey is the living area and the kitchen, to get the best views and to have the access to the garden close to the old wall. Central patio and Backyard are classical elements in the Granada typical villa (Carmen) that connects with the Arab tradition of the Morisco House. We have used these elements but with a contemporany optic.Save this picture!© CrisbeltranProject gallerySee allShow less3 Different Ways to Use a Shipping Container on Your Next ProjectMiscBIG’s LEGO House Photographed by Laurian GhinitoiuArchitecture News Share 2016 Photographs Photographs:  Crisbeltran Manufacturers Brands with products used in this architecture project last_img read more

New Lottery distributor to be called ‘The Big Lottery Fund’

first_img AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis Howard Lake | 14 April 2004 | News Secretary of State for Culture, Media and Sport, Tessa Jowell, has announced that the new merged Lottery distributor will be called “the Big Lottery Fund”.The Big Lottery Fund will take over the functions of the New Opportunities Fund and the Community Fund. It will be responsible for distributing half of all lottery good cause money.Secretary of State for Culture, Media and Sport, Tessa Jowell said: “We will call it the Big Lottery Fund because it will be by far the largest and most visible of the distributors. It will be a single point of contact involving the public in the big choices about how to award half of all lottery grants. It will also support communities in securing and spending Lottery grants for their benefit.” Advertisement  13 total views,  1 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis Until yesterday we’d spotted that a number of the more obvious domain names for this newly named fund hadn’t been bagged. Someone was busy yesterday as two of the more obvious ones have now been registered. New Lottery distributor to be called ‘The Big Lottery Fund’ About Howard Lake Howard Lake is a digital fundraising entrepreneur. Publisher of UK Fundraising, the world’s first web resource for professional fundraisers, since 1994. Trainer and consultant in digital fundraising. Founder of Fundraising Camp and co-founder of GoodJobs.org.uk. Researching massive growth in giving.last_img read more

Beyond the election: CLASS STRUGGLE

first_imgPHOTO:  Caitlin Ochs What makes this Nov. 3 U.S. election unique is that it has become an arena for class struggle.Voting is still dominated by big capital. No party with any chance of winning represents the real interests of laboring people, in the U.S. or worldwide. Both the Republican and Democratic parties serve a tiny elite of billionaires. They both use police inside the U.S. and the Pentagon abroad to maintain the dominance of that class.Black Lives Matter protest, July 2020.Nevertheless, what makes the outcome of the voting vital is that it measures the possibility of building working-class solidarity in the coming period.Words are less important than deeds, but Trump has used a flood of racist words to mobilize the most backward and dangerous scum of U.S. society. His constant rants have filled a cesspool with racism, xenophobia, misogyny, bigotry directed at LGBTQ2S+ people, and insult and disdain for the tens of millions of people with disabilities and for the millions formerly or currently in prison. A referendum on racismThis election embodies a referendum on racism. An overwhelming vote against Trump, an anti-racist vote, would at least create the possibility of building a unified working-class struggle, even if it can’t empty the cesspool of bigotry. Such a struggle can fight for real gains for all workers within the United States and bring hope to the billions of people around the world who feel the imperialist heel on their necks.To be clear, for Workers World, the working class includes all those who must work to survive: those in traditional jobs as well as gig jobs, unemployed, students hoping for future jobs, workers in the informal economy including sex workers, retired workers. They are of all colors and nationalities, born in the U.S., migrants − with or without papers − of all genders and gender identities, all sexualities, of all ages, with or without disabilities. This is our class.Have no illusions. The Democratic candidate has openly demonstrated that he is a faithful servant to Wall Street and the banks, and that his party will carry out the strategic interests of U.S. imperialism on a world scale. Whether the Joe Biden/Kamala Harris team does this more efficiently and scientifically than the Donald Trump/Mike Pence team makes them no less a threat to the people of the world and the working class in the United States. It is reasonable, however, that few would consider the two parties exactly equal in relation to their own survival. The Democratic Party has a multinational base. It also passed the Heroes Act in the House, which would keep 30-50 million people housed and fed. The Republicans refuse any help for the unemployed. The Republicans also threaten the right to legal abortion and same-sex marriage and would deny tens of millions of people health care. Not to mention Trump’s calamitous handling of the COVID-19 crisis.Tens of millions of people, out of fury, fear or both, will vote for Biden because they can’t stand Trump’s racist rants or because they need to survive. That is their right. Defend the right to voteAnd this right must be defended. Trump’s threat to prevent large sections of the population from voting − or from having their votes count – also makes this election unique. His threat exceeds the “usual” voter suppression of people once imprisoned and the historical voter suppression depriving African Americans and other people of color of their right to vote. It is a frontal attack on democratic rights.With this attack, the Trump gang has turned the election into an arena of class struggle. Those who fight racism and all forms of discrimination must now assist in defense of the right to vote, even though the choice remains between two representatives of the capitalist ruling class.The first line of defense would be to prevent the pro-Trump fascist gangs, including the police forces, from blocking people who want to vote. This voter suppression will be aimed mainly at Black, Latinx and other sectors of the population they believe will vote against Trump. The second line of defense is to assure the accurate count of the votes, half of which will arrive by mail or early voting. The third line is to stop a pro-Trump coup d’état.That sectors of organized labor are discussing the possibility of a general strike to stop a Trump coup is an encouraging sign of incipient mass struggle. The multinational millions, led by African Americans, who took to the streets to fight police killings and first put Trump on the defensive, have also shouted “Shut it down!”A mobilization joining these progressive forces in action can mark the birth of an instrument of united class struggle.The polls − which of course give no guarantee − put the incumbent administration, itself riven with contradictions and infected with the coronavirus as well as with its own corruption and incompetence – behind in the total popular vote by even more than in 2016. That’s why Trump has threatened voter suppression to try to steal the election using the biased and undemocratic Electoral College. Whatever the outcome, the election can only open the next phase of struggle. More important than the exact vote will be whatever working-class unity can be mobilized in the streets and the workplaces. This can start by defending the right to vote, and develop to confront capitalist domination of the economy and of all society. It will have to counter whichever capitalist party takes office. Let the referendum against racism mark the beginning of a struggle for socialism, which is the only way to a future for the broad working class, in the U.S. and around the world.  FacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thisFacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thislast_img read more

Court imposes temporary bans on two weeklies

first_img United Nations: press freedom situation “deeply worrying” in Yemen, according to RSF Yemeni journalist killed, nine wounded in Aden airport explosions December 14, 2005 – Updated on January 20, 2016 Court imposes temporary bans on two weeklies RSF_en to go further A Yemeni court on 11 December imposed temporary bans on two weekly newspapers, Al-Osboo and Al-Rassid, for alleged libel.Al-Osboo was banned for three months and its editor, Jamal al-Adeenee, was fined 30,000 rials (130 euros) for accusing the education minister of embezzlement. Al-Rassid was banned for a month and its editor was given a suspended sentence of two months in prison as a result of a libel action brought by a chain of shops.————————————————————————–28.11.2005 Mounting crackdown on the press February 26, 2021 Find out more Receive email alerts Fixer for foreign reporters held in Aden for past five months Help by sharing this information YemenMiddle East – North Africa Reporters Without Borders today condemned a climate of intimidation towards the press in Yemen in which closures of newspapers, summonses for interrogation, prison sentences and physical attacks against journalists have become routine and are making it very difficult for the news media to operate freely.“We are extremely worried by the recent convictions of journalists who are known for being both professional and outspoken,” the press freedom organisation said. “It is essential that the laws governing the press in Yemen are amended. President Ali Abdallah Saleh has still not kept his promises to decriminalize press offences.”Two newspapers closed, four journalists banned in the past 10 daysA high level court in the southwest of the capital, Sanaa, fined the opposition newspaper Al Sawra 950,000 rials (4,250 euros) on 19 November and banned two of its journalists, Fekri Kassem and Salah El Din Al Dakkak, from being published for six months. The newspaper was also ordered to pay 500,000 rials (2,050 euros) and publish apologies to the plaintiff, Mohamed Taher Naji, the treasurer of the city of Taghz. A Sanaa court yesterday ordered the closure of the opposition newspaper Tagammu for “sectarianism” and “attacking Islam’s image” in a September 2004 article likening the current political situation to the political turmoil in 1968. Editor Abdul Rahman Abdallah and reporter Abdul Rahma Saeed, who wrote the article, were each fined 220 euros and were banned from being published for a year.Subjugation of the pressMany journalists have also been physically attacked or threatened in recent months for investigating corruption or other sensitive issues affecting President Saleh or those close to him.Opposition journalist Nabil Sabaie, was attacked on 12 November in Sanaa by a group of armed men who roughed him up and stabbed him in both shoulders.Moujib Soueileh, a cameraman with the pan-Arab satellite news station Al-Arabiya was harassed and beaten by police in Sanaa on 20 October as he was covering a demonstration by workers at a textile plant demanding payment of wage arrears.Khaled El Hammadi, the correspondent of the London-based Arabic-language daily Al-Quds el Arabi, was arrested by the Yemeni police on 31 August and held for more than 30 hours after investigating the circumstances in which several military planes crashed in Yemen.Jamal Amer, the editor of the independent weekly Al-Wassat, was kidnapped and beaten by armed men on the night of 22 August.Munif Damesh, a fixer working for foreign journalists, and Naif Damesh, a driver, were arrested on 3 April and detained for more than a month without being allowed to contact their families or a lawyer.The Union of Yemeni Journalists has on several occasions voiced its concern about these press freedom violations. The union’s secretary-general, Hafez El-Bekhari, resigned yesterday in a gesture of protest towards the authorities and certain political parties which, he said, “tend to marginalise the role of the union.” News YemenMiddle East – North Africa News Follow the news on Yemen News News February 11, 2021 Find out more Organisation January 6, 2021 Find out morelast_img read more

Any future for Burundi’s media after presidential election?

first_img Receive email alerts July 29, 2015 – Updated on January 20, 2016 Any future for Burundi’s media after presidential election? An Internet radio station called Inzamba was recently launched by Burundian journalists living in exile and is broadcasting two hours of news about Burundi every evening. But its journalists say it has been the target of cyber-attacks and a copycat site using its logo has been created for the purpose of disinformation.While Inzamba may be good for Burundian news coverage, it is a source of concern for journalists still in Burundi, who fear they could be accused of feeding it with information.The journalists who have left have no immediate plans to return because they don’t think their safety would be assured.One of them said: “A policeman saw me take a photo while he was beating up a demonstrator during the unrest in May. He was looking for me so I fled. A few days later, my little brother was attacked by men armed with machetes who were looking for me. He is still hospitalized with serious head injuries. I cannot go back now.” Photo credit: Policeman voting (LANDRY NSHIMIYE / AFP)Comptage des voix à Kamenge (CARL DE SOUZA / AFP) Media under pressure Burundi’s privately-owned radio stations are still silent although President Pierre Nkurunziza succeeded in forcing the country to hold an election giving him a third term. Reporters Without Borders calls for the rapid and unconditional reopening of the media and guarantees for the safe return of all journalists who fled abroad.The election was held amid a news blackout imposed by Nkurunziza. Those who voted – between 40 and 80 percent of the electorate according to the state media, far fewer according to observers – did so amid news coverage that was biased and partial because the privately-owned broadcast media were not allowed to resume operating.No progress in judicial investigation Burundian appeal court upholds prison sentences for four journalists October 21, 2020 Find out more According to international observers, the election failed to meet the transparency requirements of a legitimate democratic process. The United Nations said it was not “free, credible and inclusive.” US secretary of state John Kerry said it was “deeply flawed.” European Union support for the election was withdrawn in April. The 2020 pandemic has challenged press freedom in Africa Reports Humuriza FM, a community radio station based in the eastern city of Gitega that has been closed since May although it had not been the target of violence, was given permission to reopen by the public prosecutor a few days ago although no information was released about the judicial investigation.The station has not however resumed broadcasting because the local authorities in Gitega are refusing to give their permission. It used to operate above all thanks to a partnership with the newspaper Iwacu, which covered the events leading up to the election without interruption. The authorities are now arbitrarily forbidding the continuation of this partnership.The studio that is used jointly by the Burundian association of radio broadcasters was given permission by the public prosecutor to resume broadcasting in June, but the employees of all the privately-owned radio stations – except Radio Rema, which supports the government – are forbidden to use it.The Burundian media’s resources are meanwhile getting weaker by the day. The dozens of journalists who have fled abroad are living in extremely precarious conditions. Those that have stayed no longer have any income. And the closed radio stations face the possibility of having to shut down for good, especially as international aid has been suspended since their closure.Insufficient guarantees for a safe return For more information on the situation of the media during the Burundi crisis, please follow this link. Organisation Four Burundian journalists complete 12 months in arbitrary detentioncenter_img BurundiAfrica News News media that tried, despite all the problems, to cover the election were subjected to pressure. A report on the French TV station France 24 – headlined “Low turnout, violence and criticism: Burundi’s presidential election fools no one” – was called “tendentious” by presidential spokesman Willy Nyamitwe.France 24 changed the headline in response to the criticism even if it did not change the report’s content. A decision the station explains by referring to “tension that might indicate that the safety of our visiting reporters was compromised.” A visiting France 24 reporter already had to leave the country in haste in early June after his accreditation was suddenly withdrawn.If such methods are used with international media, one can only imagine those used with the Burundian media that are still trying to work. They continue to be subjected to constant pressure that forces them to censor themselves and they try to operate with the utmost discretion.Some, such as the privately-owned newspaper Iwacu, continue to gather information and post it online with a great deal of circumspection. Others have asked us not to mention their online activities in order not to draw attention to them. They are either concentrating on informing the diaspora or on gathering evidence and testimony about what happened in the weeks before the election, including the many cases of police violence. Follow the news on Burundi News News BurundiAfrica November 27, 2020 Find out more Help by sharing this information RSF_en to go further The four leading privately-owned radio stations – Isanganiro FM, RPA, Bonesha FM and Radio-Télé Renaissance – continue to be closed on the official grounds that they are subject to an investigation into the acts of violence against them during an abortive coup on 14 May.Officially, the aim of these closures is to protect evidence for the investigation launched by the public prosecutor the day after the violence. But, although under way for more than two months, the investigation has made no progress and no results have been announced.“We call on the judicial authorities to speed up the investigation, if indeed it has begun, and to issue their findings as soon as possible,” said Cléa Kahn-Sriber, the head of the Reporters Without Borders Africa desk. “The government’s priority should be reopening the privately-owned media, which are essential to a political landscape that is a pluralist and democratic.” June 5, 2020 Find out morelast_img read more

Ching Cheong spends his 57th birthday in prison

first_img Follow the news on China ChinaAsia – Pacific to go further Receive email alerts RSF_en Help by sharing this information Democracies need “reciprocity mechanism” to combat propaganda by authoritarian regimes China: Political commentator sentenced to eight months in prison News Organisation Related documents ANALYSIS PR CHAN.pdfPDF – 92.88 KB Newscenter_img Reporters Without Borders said today it was “outraged” after the High Court upheld a five-year prison sentence against Ching Cheong. The journalist, who was arrested in April 2005, will due for release in 2010. Sign the petition News December 22, 2006 – Updated on January 20, 2016 Ching Cheong spends his 57th birthday in prison June 2, 2021 Find out more ChinaAsia – Pacific Sign the petitionJournalist Ching Cheong, seriously ill and serving a five-year sentence for “spying”, was spending his 57th birthday in prison today, as Reporter Without Borders and the Hong Kong Journalists’ Association (HKJA) presented a petition for his release.The petition for the release of Ching, who has been in custody since April 2005, attracted 3009 signatures. Before handing over the petition, a group from HKJA demonstrated in his support on the streets of Hong Kong.The association’s spokesperson, Serenade Woo, said, “Ching Cheong’s health has deteriorated” and that “China should respect human rights.”In a linked case, sociologist Liu Jianhua was sentenced to 20 years in prison on 18 December, on a charge of “revealing state secrets”.In an open letter sent in June to President Hu Jintao, Ching Cheong’s wife, Mary Lau, wrote: “Lu Jianhua and Ching Cheong regularly shared information about statements by leaders. They did it to prepare their scientific research or their journalistic interviews. I hope you will understand that whatever they did, they were standing firmly on the side of Chinese people.” ———————————-24.11.2006High court upholds five-year jail sentence against Ching Cheong Hong Kong law professor’s analysis of Ching’s conviction available on website Reporters Without Borders said today it was “outraged” after the High Court in Beijing today upheld a five-year prison sentence against Ching Cheong. The journalist, who was arrested in April 2005, will due for release in 2010.”His defence was denied the right to speak for him and this political trial was held in appalling conditions,” the worldwide press freedom organisation said. “Every journalist working in China should feel concerned about this and should campaign for Ching Cheong’s release.”The journalist’s younger brother, Ching Hai told Hong Kong Cable TV outside the court, “We find it hard to accept and are shocked. We find it unfair and it casts suspicions on China’s transparency and fairness in their state secret procedures.” “Legally this is the final result, but of course we will try our best to see if he will come out safe and as soon as possible”.Ching Cheong suffers from insomnia and stomach pain. The detention centre where Ching is believed to be held has been located on Google Earth (download the software). It is in the Da Hong Men neighbourhood on the south side of Beijing. To see it, download Google Earth location——————————————–23.11.2006High Court urged to acquit Ching CheongAs a Beijing appeal court prepares to rule on the case of imprisoned journalist Ching Cheong without holding a single hearing, an analysis by Hong Kong university law professor Johannes Chang of his trial and conviction, highlighting the prosecution’s manipulation and mistakes, was made available to the press and international community today by Reporters Without Borders.The press freedom organisation urged the High court to overturn Ching’s conviction and release him. A Hong Kong-based correspondent for the Straits Times newspaper, Ching was sentenced by a Beijing court in August to five years in prison for alleged spying.“We will not accept a decision by the appeal court upholding Ching’s conviction,” Reporters Without Borders said. “Ching is innocent !”Sources in Beijing say the appeal court will probably issue its ruling tomorrow. Despite the international outcry about his conviction, especially in Hong Kong, the appeal court is expected to confirm it.Ching’s family addressed a petition on 14 November to Donald Tsang, the chief executive of the Hong Kong Special Administrative Region, asking him to intercede on Ching’s behalf with President Hu Jintao. Ching’s health has deteriorated seriously since his arrest during a visit to the Chinese mainland in April 2005.The detention centre where Ching is believed to be held has been located on Google Earth by Reporters Without Borders (download the software). It is in the Da Hong Men neighbourhood on the south side of Beijing. To see it, download Google Earth location April 27, 2021 Find out more China’s Cyber ​​Censorship Figures News March 12, 2021 Find out morelast_img read more

[Covid-19] Doctors Should Regard The Call For Service To Be Rendered As A Call For Joining ‘National Duty’: Bombay HC [Read Order]

first_imgNews Updates[Covid-19] Doctors Should Regard The Call For Service To Be Rendered As A Call For Joining ‘National Duty’: Bombay HC [Read Order] LIVELAW NEWS NETWORK11 Oct 2020 11:44 PMShare This – xRefusing interim relief in a plea against alleged arbitrary placement of doctors at various Government hospitals for one-year mandatory public service, the Bombay High Court remarked, “In these difficult times of the pandemic, people in the rural areas need adequate medical treatment and we are of the prima facie opinion that doctors like the petitioners and the others should…Your free access to Live Law has expiredTo read the article, get a premium account.Your Subscription Supports Independent JournalismSubscription starts from ₹ 599+GST (For 6 Months)View PlansPremium account gives you:Unlimited access to Live Law Archives, Weekly/Monthly Digest, Exclusive Notifications, Comments.Reading experience of Ad Free Version, Petition Copies, Judgement/Order Copies.Subscribe NowAlready a subscriber?LoginRefusing interim relief in a plea against alleged arbitrary placement of doctors at various Government hospitals for one-year mandatory public service, the Bombay High Court remarked, “In these difficult times of the pandemic, people in the rural areas need adequate medical treatment and we are of the prima facie opinion that doctors like the petitioners and the others should regard the call for service to be rendered as a call for joining ‘national duty’, so as to reach out to the distressed and the needy.” The Bench of Chief Justice Dipankar Datta and Justice GS Kulkarni however observed that the matter deserves expeditious consideration and ordered the Respondents to file a counter within 10 days. The Court was hearing a writ petition filed by three doctors, in representative capacity on behalf of 92 other doctors, stating that list of placements for mandatory public service was “arbitrarily prepared” without bearing in mind a binding decision of a co-ordinate Bench of the High Court as well as ignoring the merits of the respective candidates. They had sought setting aside of the list as well as for direction on the State to display all the available seats and to allow the candidates to fill up their preferences, which would lead to their selection in accordance with merit as was followed till the academic year 2019-20. The Court however noted that the interim prayers made in the writ petition were also “substantially the same”, except that instead of setting aside of the list, stay of operation thereof had been prayed for. In these circumstances the Court observed that an interim relief, substantially in the nature of a final relief, may be granted only if very strong prima facie case is made out in the Petitioners’ favour. Reliance was placed on Deoraj v. State of Maharashra, AIR 2004 SC 1975, whereby the Supreme Court had observed, “Situations emerge where the granting of an interim relief would tantamount to granting the final relief itself. And then there may be converse cases where withholding of an interim relief would tantamount to dismissal of the main petition itself; for, by the time the main matter comes up for hearing there would be nothing left to be allowed as relief to the petitioner though all the findings may be in his favour. In such cases the availability of a very strong prima facie case — of a standard much higher than just prima facie case, the considerations of balance of convenience and irreparable injury forcefully tilting the balance of the case totally in favour of the applicant may persuade the court to grant an interim relief though it amounts to granting the final relief itself.” In the case at hand, the Bench noted, a period of 9.5 months was remaining before completion of their mandatory service. Therefore, refusal to grant interim relief, as claimed, may not render the writ petition infructuous. In fact, the Court observed, “grant of interim relief, as claimed, would cause more prejudice to the respondents than refusal to grant interim relief would cause to the petitioners.” It therefore directed the Petitioners and all other doctors to report to their respective duties, latest by October 13, 2020. Case Title: Dr. Sanchit Mohan & Ors. v. State of Maharashtra & Ors. Click Here To Download Order Read Order Next Storylast_img read more

Equal rights for temps damaging for business

first_imgEmployers are concerned that a draft EU directive to give temporary workersthe right to the same remuneration and benefits as permanent staff will createmore red tape for companies and damage the UK economy. The directive on agency workers, which is being opposed by the CIPD and theCBI, could lead to temporary workers being entitled to equal pensions andholiday provisions and other benefits such as health insurance and shareschemes. The CIPD claims the directive on agency workers would undermine theflexibility of the UK’s labour market. “Agency workers allow employers to rapidly meet changes in businessdemands and staffing crises. Also, temping is a useful route into work for theunemployed and young people, and provides versatile employment for people whodo not want to tie themselves to a permanent job,” said CIPD employeerelations adviser Diane Sinclair. “The EU proposals are wholly inappropriate for the UK. They willrestrict flexibility without significant benefit to anybody.” Sinclair called on the Government to resist the proposals and lobby for apractical approach that protects flexibility for workers and employers. Susan Anderson, CBI director of HR policy, said the directive would createmore red tape for both companies and recruitment agencies and she pointed outthat other countries in Europe do not provide comparable pay between temps andpermanent staff. In Sweden, for example, there is equality of pay for temporary staff workingfor the same agency, while in France agency staff are paid at the company’strainee rate she said. The draft directive on agency workers was due to be published on 27February, but it has now been delayed until March. It will then go to the EU’sCouncil of Ministers for discussion. If outline proposals are agreed, it willthen go to government officials in member countries. By Ben Willmott FeedbackTim Nicholson, chief executive of the Recruitment and EmploymentConfederation: “Member states of the EU have reached different stages of developmentin terms of temporary workforces. In regulatory terms, one size will not fitall and temporary workers cannot be treated exactly the same as permanent staff– their terms and conditions have to reflect the unique relationship betweenworker, agency and hirer.” Diane Sinclair, CIPD employee relations adviser: “The EU proposals are wholly inappropriate for the UK. They willrestrict flexibility without significant benefit to anybody. Agency workersallow employers to rapidly meet changes in business demands and staffingcrises.” TUC general secretary John Monks: “The TUC welcomes any proposals that grant new rights to temporaryagency workers to ensure they are equally treated compared with those doing thesame job. Lack of access to training results in lower skills while lower paydamages the motivation and inevitably leads to lower productivity.” Related posts:No related photos. Comments are closed. Previous Article Next Article Equal rights for temps damaging for businessOn 26 Feb 2002 in Personnel Todaylast_img read more

Reverse fault step at Engel Peaks, Antarctic Peninsula

first_imgA steep reverse fault at Engel Peaks, Antarctic Peninsula, cuts granophyre and overlying volcanic rocks and incorporates a lower angle zone or ‘fault step’. The reverse fault step differs from the more familiar thrust ramp in that it cuts down-section in the footwall in the direction of tectonic transport. Accommodation of the fault zone to this step and its associated sidewall are discussed with reference to kinematic models for pull-apart zones and for the movement of thrust sheets over non-planar surfaces. During movement on the main fault the step acted as a fault jog and pull-apart zone, preserving cataclasite, breccia and other structures demonstrating a brittle to ductile deformation history. Ultra-fine-grained rock in the step zone is the result of dynamic recrystallization of ultracataclasite. During episodes of brittle slip, the fault step acted as a dilational fault jog between the main steep reverse fault segments. Rotation of mylonite into the reverse fault step and its sidewall involved flexural flow parallel to foliation. Movement of material through the step zone resulted in shear parallel to the base of the step, enhancement of breccia layering, mixing of lithologies and cleavage formation; it also involved extension at a high angle to the main movement direction to accommodate the extra length of the fault zone. Late, steep, reverse fault zones propagating from the main fault folded the breccias in the step and crenulated the earlier cleavage. The fault step was a zone of brittle dilation, hydration, diffusive mass transfer and mineralization.last_img read more